Att dom tror att jag tar droger..

Fuck allt känns som jag kommer ramla ihop av all press. Press från skolan,stallet & vänner jag hinner inte med alla och det knäcker mig jag vill verkligen ge allt i skolan men jag blir så besviken när jag inte klarar det. Varje dag kommer jag hem och bryter ihop av allt. Känslan av att lärarna har gått emot mig gör det inte bättre. Hur skulle det kännas för er om någon skulle komma fram till dig och säga att allt är ditt fel. Det är ditt fel att hon inte vågar gå till skolan eller att hon är otrygg i klassrummet. Både skolan och mina föräldrar tror att jag tar droger hur tror ni det känns att någon random lärare i skolan kommer och säger att han vill att jag ska ta ett kissprov för att vissa misstänker att jag tar droger. Jag visste att mina föräldrar inte litade på mig men att dom tror att jag drogar känns skit.. Kommer inte palla länge till


Kommentarer
Postat av: linda (oki)

du kanske ska lägga ner att springa ute halva nätterna osv?

stäng av mobilen på lektionerna och fokusera = du slipper jobba lika mycket hemma.
åk sen till hästen å fixa, sen hem å ät middag, sen plugga, sen kanske någon tv-serie å SOV.

skippa vänner i veckan, hitta på något på helgen, men INTE SENT. En hemmakväll med familjen är inte helt fel!
Det lilla jag lärde känna av din mamma i stallet så verkar hon supergullig, ni kanske kan hyra film och umgås lite tex. söndagkvällar?
Be din mamma kräva hjälp till dig i skolan, om du inte klarar av att fokusera så kanske det är bättre att sitta själv med en hjälplärare i ett rum och faktiskt lära sig något istället för att ha press i klassrummet med massa missförstånd som bara ger dig ångest och prestationsångest?!!!!

Jag förstår att du mår dåligt, det är inte så svårt att lista ut när man läser bloggen, men be om hjälp! Gå och prata med någon psykolog (BUP eller vad de heter). Folk är inte ute efter dig. Jag vet vuxna i stallet som sa att "sara är en bra tjej, hon är supernoga och säger till om någon häst har sår eller verkar konsig". Det är sant! Jag kan säga till dig vem som sa det....
Du ÄR bra Sara, men du får inte spåra ur med fester och röka å vad du nu håller på med.

Sen kan du väl sätta upp SMÅ mål i skolan. Be lärarna lägga upp en plan för dig, du har väl inte gått i skolan på länge, inte konstigt att du inte lyckas 100% när du kommer tillbaka. Du kanske bara ska läsa vissa ämnen och ha som mål att få G (eller vad det är man får nu).

Du är en bra tjej Sara, du behöver bara tro på dig själv! :)
å du är ung, du har hela livet framför dig, sabba inte massa för dig själv. Du kommer bli äldre å kunna festa med måtta så småning om! Killar å allt sånt...

ta hand om dig, det är du värd!

2012-12-12 @ 23:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0