Skumt inlägg om säby och typ Telis

Sitter i stallet och väntar på att fodra. Har varit här sen typ 2har ite ridit idag heller. Jag gillar helt enkelt inte att rida så Mycket längre. Det är allt pyssel i stallet jag gillar och allt mys med Marcus. Jag älskar att borsta länge men hinner inte alltid det då han står ute i en ute box utan lampa. Och jag vill inte ha honom i gången då den är så liten och det är så Mycket grejer där. Jag vill stå på säby igen och kunna borsta hur läge som helst. Kunna ha tillgång till ridhus och varm vatten. Ha bra hö och trevligt folk. Telis har trevligt folk men inte så Mycket mer. Visst är det jätte mysigt men jag måste få kunna rida seriöst. Jag känner Att jag inte kan rida seriöst här. För att Marcus ska bli lika fin som förra året måste jag börja rida ordentligt nu! Det hjälper inte att jag har snodd jag kan inte rida ordentligt på den här banan. de är kanske därför jag tycker det är tråkigt? Om det inte går bra så känns det bara som slöseri med tid. Och jag känner mig bara dåligare och dåligare för varje gång jag rider. Önskar att jag fick Skansen att stå på säby igen. Nu är jag riktigt tacksam för allt som fanns där. Förut tyckte jag väll att säby var dåligt men nu vill jag mer än gärna tillbaka dit. Då mådde jag även riktigt dåligt när jag var på ridskolan så det förändrade min syn på hela säby. Jag har varit på säby i 8år och älskat att vara där men för ca 2år sen så blev allt fel. Säby som förut varit underbart blev liksom hemskt då alla säby barn slutade vara där då även Ing-Marie och även nya folk kom.Ing-Marie var den bästa ridläraren jag någon sin ridit för. Hon gav både dålig och bra kritik. Och var så snäll och hjälpte alltid till om man hade något stall problem eller om någon var dum. Jag gillade henne väldigt mycket! Men sen slutade hon och det började någon annan ha oss på lektionen ska inte nämna något namn men iallafall så gillade inte jag att rida för henne så jag funderade på att sluta rida på säby då jag även mådde Dåligt av att min då varande bästa vän hittade någon ny att vara med hela tiden. Vi bråkade och bråkade och det liksom förstörde det roliga med att vara på säby. Sen dess har jag kämpat mig dit för att sköta minova. Men samtidigt så mådde jag så dåligt av att vara där men vill ändå vara med henne varje dag. Sen jag förlorade min bästa vän har jag aldrig tyckt om säby på samma sätt. Jag har inte heller mått riktigt bra.
Jag vet inte vad det här blev för inlägg men behövde bara få skriva av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0